MyFitness

Miks on jõutreening kasulik ka Sinule?

Personaaltreener Kadri Paat

Meie ülimalt aktiivne ja särasilmne Kadri räägib lähemalt jõutreeningutest. Millised on jõutreeningutest tulenevad hüved kehale ja vaimule ning kas tänapäeval on tõesti nii, et jõutreeningud ei olegi enam ainult meeste pärusmaa?

Miks on jõutreening kasulik?

Jõutreening on kasulik väga mitmel tasandil. Teadliku jõutreeninguga saab parandada nähtavalt kehaproportsioone ja ühtlasi muuta inimese üldkehalist võimekust. Jõutreeningu nimetus ise juba ütleb väga palju – seda tehes saame tugevamaks! Ühtlasi toimub järjepideva ja progresseeruva jõutreeningu tulemusena kehas positiivne muutus lihasmassi kasvu näol. Kui treeningut kombineerida ka õige kaloraažiga toitumisega, on tulemuseks ilusam ja paremas vormis keha. Jõutreening annab juurde üldist toonust, parandab kehahoiakut, tasakaalu ja liikuvust ning teadlikult ja indiviiditi lähenedes on see vägagi efektiivne ka näiteks enamike krooniliste haiguste ja valude leevendajana. Jõutreeninguga tegelemine töötab paljudele inimestele „ravimina“ , keda kimbutavad näiteks depressioon, stress või muud haigused.

Kas see aitab kaasa kaalulangetamisele?

Kaalulangetuse puhul loeb kalorite kulu vs. kaloritest saadud energia. Selleks, et kaalu langetada, tuleb kulutada rohkem ära kaloreid kui toidust saame. Jõutreening on efektiivne keha vormija ja annab meile soovitud kehaproportsioonid ning suurendab ka päevas kulutatud kalorite hulka, kui seda teadlikult ja järjepidevalt enda eluviisis hoiame. Kindlasti ei tööta aga ükski treening ainuüksi kaalulangetajana. Selleks, et kaal langeks, tuleb siiski vaadata ka enda toitumist. Kui toidust saadud kalorid ületavad päevase energiakulu, siis ei lange kaal mitte ühegi treeninguga.

Miks tasuks kombineerida oma treeningkavasse jõutreeningut ja mitte teha ainult näiteks jooksutreeninguid?

Siinkohal oleneb kõik inimese eesmärgist. Ka kardiotreeninguga saab saavutada saleda vormi, kui sellega tagatakse suurem kalorite kulu võrreldes sellega, mida toidust saadakse. Küll aga lihtsalt kaalu kalorite defitsiidiga alandades on suurem tõenäosus, et inimene, kellel on näiteks „pirni tüüpi“ keha, muutub kaalu langetades lihtsalt „väiksemaks pirniks“. 😊

Personaaltreenerina soovitan hoida kehalise aktiivsuse mitmekülgsena, kui eesmärgiks on kaalulangetus ning seejuures ka tulemusena paremad kehapropotsioonid (näiteks vormitud tuharad, käed, õlad jms). Kaalu langetamisega muutub keha kindlasti saledamaks, kuid jõutreeening on ilus „täpp i peal“, mis muudab meid olenevalt programmist või plaanist tugevamaks ja parandab üleüldist kehatunnetust, jõunäitajaid ja annab ilusad kehaproportsioonid.

Kas jõutreeningut võiksid teha ainult mehed?

Eelpool tõstatatud küsimus on kindlasti üks iganenud stereotüüpne arusaam. Julgen öelda, et jõutreening on nii naistele kui ka meestele äärmiselt kasutoov. Kui suudame järjepidevalt enda treeningprogrammis läbimõeldud jõutreeninguga tegeleda, siis saame kindlad olla, et meie luustik ja liigesed püsivad tugevamad, südame-ja veresoonkond on jõudsamad ning saame juurde tervena elatud eluaastaid. Jõutreening annab meile võimaluse teha ka igapäevaseid toiminguid lihtsama vaevaga- olgu selleks koristamine, poekottide tassimine või treppidest kõndimine. Kindlasti on jõutreening vägagi hea kehavormide looja ning hirm, et see naised liiga lihaseliseks teeb on kindlasti põhjendamatu. Ennekõike saame jõusaalist endale parema kehalise vormi ja mõnusa enesetunde, olgu meie sugu kumb tahes. 😊

Sulge

MyFitness uudiskiri

Liitu MyFitnessi uudiskirjaga ja oled alati kursis meie uuemate treeningute, klubi uudiste ja koostööpartnerite heade pakkumistega!

 

Tutvu meie privaatsusteatega.

Sulge

Logi sisse

Ei ole veel liige? Liitu!

Unustasid salasõna?

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?