MyFitness

Nike Training Day powered by MyFitness ehk aasta võimsaim trennipidu juba vähem kui kuu aja pärast Saku Suurhallis. Terve päeva kestva trennimaratoni raames leiab endale sobiva treeningutestiili iga osaleja. Olgu sinu eelistuseks on erilise valguse ja atmosfääriga Studio X,  parima seltskonnaga Nike Training Club, MyFitnessi enda loodud MyConcept tunnid või hoopis uudne CrossTraining. Täna on meil fookuses aga üks kõige efektiivsemaid treeninguid, mille raames hoiad töös enamiku inimkeha lihasrühmadest – spinning. Sageli arvatakse, et rattasõidus treenitakse vaid jalgu, kuid korrektse asendi hoidmisel on töös nii keha keskosa (kõhu-, selja-) kui ka ülakeha- ja kätelihased.

Küsisime täpsemalt meie spinningutreenerilt Meeme Männistelt, mida spinning endast täpselt kujutab ja mida Nike Training Day’l  Sky Spinningu alalt oodata võime.

Terve ja võimekas süda – täisväärtuslikum ja pikem elu!

Meeme Männiste – MyFitness spinningutreener

Siserattasõit, ehk spinning on kardiovaskulaarne (kardiovaskulaarne süsteem hõlmab südant, veresooni ja verd) treening, mille tulemusena arendame eelkõige südame tervist. Seega võib spinningut nimetada kõige aeroobsemaks treeninguks üldse  – areneb südame löögimaht ja – tugevus ning suureneb organismi hapnikutarbimise võime. Selle tulemusel muutub pulss aeglasemaks nii puhkeolekus kui ka pingutuse korral. Me suudame pingutada oluliselt kauem, paraneb meie üldine töövõime ning stressitaluvus ja seega suudame oma igapäevastes ettevõtmistes olla paljuski edukamad.

Efektiivne rasvapõletus

Sageli arvatakse, et rattasõidus treenitakse vaid jalgu, kuid paljudel on eesmärgiks ju saada maha taljelt sentimeetreid ning saavutada kevadeks rannavorm. Kuigi sõites rattal võib tunduda, et töötavad vaid jalad, on korrektse asendi hoidmisel töös nii keha keskosa (kõhu-, selja-) kui ka ülakeha- ja kätelihased. Sõites püsti on aktiivses töös enamik inimkeha lihasrühmadest. Kalorite kulu osas on spinningule raske leida võrdset: 60 min siserattatreeningus põletatakse sõltuvalt inimese iseärasustest 450 – 900 kcal. Intensiivsete, intervalse ülesehitusega spinnitrennide tulemusel, näiteks MyTabata, jätkub rasvade järelpõletus ka tunde pärast treeningut.

Kellele? Kas ainult ratturitele?

Spinning sobib kõigile: naistele, meestele, noorematele ja vanematele, heas ja “mitte nii heas” vormis inimestele. Teretulnud on kindlasti kõik “jõusaalihundid” oma südame arendamiseks ja end tavaliselt “combatis” välja elada soovijatele pakub spinning värskendavat vaheldust. Ka jalgrattaspordi jt. vastupidavusalade harrastajad, pallimängude meeskonnad ning isegi motokrossisõitjad kasutavad oma ettevalmistuses siserattatreeninguid.

Nike Training Day 2018 spinning

Koormuse reguleerid ise

Siserattatreeningutes reguleeritakse koormus ise, vastavalt võimetele. Kehtib ka lihtne reegel: alati reguleeritakse rattal takistus nii, et oleks saavutatud tunne: meie pedaalime rattaga, mitte ratas ei pedaali meiega.Siserattatreeningus puuduvad hüpped, põrutused ja pöörded, mis võiksid väänata eelkõige põlvi ning liigutused on piiratud kindla trajektooriga. Seetõttu on spinning sobiv liigeseprobleemide ja ka ülekaalulisuse korral, kuna surve liigestele on väiksem kui püsti sooritatavatel treeningutel. Siserattasõitu soovitatakse isegi pärast põlve- ja puusaoperatsioone taastumiseks, kuid siis küll mitte väga raske koormusega ning kindlasti on tarvis enne treeningut konsulteerida treeneriga.

Levinumad müüdid siserattatreeningute kohta:

  • Hirmus raske, jõukohane vaid “sportlastele” – Koormuse reguleerid Sa ju ise! Kui ei suuda hoida kiiret tempot, võib sõita aeglasemalt. Kui ei jaksa püstiseid lõike tervenisti kaasa teha, võib sõita sadulas.
  • Igav ja ebameeldiv – Iga oskamatult läbi viidud treening võib olla ebameeldiv ja igav. Tõsi, püsimatutele või keerulise koreograafia austajatele võib tunduda selle puudumine harjumatu, kuid spinning on hea võimalus keskenduda oma sooritustehnikale, tempole ja ka muusikale. Samuti leiavad paljud, et spinnimine on omamoodi meditatiivne tegevus.
  • Jalad lähevad jämedaks – Rattatreeningute tulemusel vormuvad kaunid ja seksikalt lihaselised jalad. Võimsate “jalgratturijalgade” tekkimist pole vaja siiski karta, sest ratturid saavutavad oma “sprinterilihased” spetsiaaltreeningute ja väga suurte mahtudega, mitte paaritunnisest treeningust spordiklubis.

Nike Training Day powered by MyFitness 2019 kava

Millisest treeningust Nike Training Day’l alustad? MyTabata!

Intensiivne intervalltreening, mille kulminatsioon on jaapani treeneri ja sporditeadlase prof Izumi Tabata poolt välja töötatud intervallisüsteem, nn Tabata. Treeningu fookus on maksimaalse vastupidavuse ja Vo2Maxi arendamisel ning tänu HIIT ülesehitusele omab treening ka tugevat kalorite järelpõletuse efekti. Kuigi HIIT treeningus saab higistada ja pingutada maksimaalselt, on mitteatleetlikus vormis inimestele ka harjutuste kergemad “low impact” versioonid.

Treening on vahelduva ja lõbusa ülesehitusega. Kasutusel on vaid liigesesõbralikud siserattasõidu tehnikad. Enamus muusikast on spetsiaalselt lõigatud ning kokku miksitud. MyTabata on MyFitnessi esimene kontseptsioontreening. Nike Training Day’l viib selle masterclassina läbi treeningu looja Meeme Männiste.

Enne Nike Training Day üritust on kõik oodatud spinningutrenne proovima ka MyFitnessi spordiklubidesse. Meie erinevate spinningutrennidega saad tutvuda siin.

Nike Training Day 2019

 

Sulge

MyFitness uudiskiri

Liitu MyFitnessi uudiskirjaga ja oled alati kursis meie uuemate treeningute, klubi uudiste ja koostööpartnerite heade pakkumistega!

 

Tutvu meie privaatsusteatega.

Sulge

Unustasid salasõna?

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?