MyFitness

5 lihtsat nippi kuidas kodus tervislikult toituda ja tervist hoida

Personaaltreener ja toitumisnõustaja Diana Mogiš

Kui kodus viibides on soov pidevalt külmkappi piiluda või näksida, siis tuleb vaadata üle oma toitumine. Tasakaalustatud ja mitmekülgne toitumine aitab vabaneda meid pidevast näksimisest. Toit on kütus meie kehale ning söömine tagab energia ja jõu.

Tervislikult söömine ei tähenda igavat söögilauda ja maitsvatest toitudest loobumist. Vastupidi- see pigem hõlmab endas tasakaalu ja mitmekülgset toitumist. Nii saab keha kätte vajalikud toitained, et olla terve ja tegus! Põhimõte seisneb selles, et toidust saadav energia peab katma organismi põhiainevahetuse (keha tööks kuluv energia) ning kehaliseks ja vaimseks tööks vajaliku energia koguse.

 1. Söö tasakaalustatult

Tähtis ei ole mitte ainult energia, mida toidust saadakse vaid ka see, et energia tuleks erinevatest toitainetest.  Peab jälgima, et oleksid nii süsivesikud, rasvad kui ka valgud menüüs esindatud.  Alusta päeva alati hommikusöögiga- see on meie stardienergia päeva alustamiseks. Kui sul pole isu, vaata üle, ehk õhtusöök oli liiga hilja või sootuks sõid rohkem, kui tarvis oli.

2. Söö regulaarselt

Regulaarne söömine on oluline, et meie veresuhkru tase oleks stabiilne (kui ta on stabiilne, siis tunneme end hästi, energiliselt ja ei tunne vajadust näksimisele). Soovituslik oleks süüa 4-5 korda päevas, et vältida pikast toiduvahest tingitud ülesöömist (hommikusöök, vahepala, lõuna, vahepala, õhtusöök).  Söögikordade vahele tee endale vahepalad. Ideaalsed vahepalad on näiteks puu-ja köögiviljad, pähklid-seemned, smuutid, maitsestamata jogurt jne.

3. Ära kiirusta ja võta söömise jaoks aega

Kui sa oled otsustanud, et nüüd hakkad sööma, siis ära tegele muude asjadega. Meie keha ja vaim vajab keskendumist, et seedeensüümid hakkaksid tööle. Muidu sööd, aga täiskõhu tunnet ei teki. Söö aeglaselt ja naudi igat ampsu! Kui kodus hakkad igavusest sööma, siis mõtle enne kommi/küpsise haaramist, sest äkki sul on hoopis igav või need on hoopis emotsioonid mis Sind seda tegema panevad. Võib-olla vajab keha/vaim  hoopis tegevust! Näiteks võid avada MyFitness NETFIT keskkonna või lugeda MOVE blogi! Peale kehalist aktiivsust ja mõttetööd tekivad isud ka tervislikuma ja värskema toidu järele.

4. Planeeri toitumine ette, sellega säästad aega ja raha

Soovitan sul pühapäeval maha istuda ja mõelda, mida järgmisel nädalal süüa sooviksid. Lisaks mõtle sellele, et ka mitmekülgsus on oluline. Võid kahel päeva süüa samat lõunat, kuid väga pikale seda perioodi ei saa venitada, kuna toiteväärtus kaob (vitamiinide ja mineraalide hulk). Mängi lisanditega, salatite ja vahepaladega! Planeeritud toitumine säästab sinu aega ja raha. Poodi minnes kasuta alati nimekirja, sest see tagab efekti, et ebavajalikud toiduained ei jõua sinu koju.

5. Joo piisavalt vett, maga hästi, liigu ja ole positiivne

Meie kehad sisaldavad umbes 60 % vett ning vee joomine on tervisele väga oluline! Vali alati mahlade, limonaadide või maitsevee asemel tavaline joogivesi. Liigu, toitu tervislikult, joo vett, puhka, planeeri ja ole positiivne.

Kui sa täna neid nõuandeid veel ei rakenda, siis nüüd on õige aeg! Väikeste, kuid lihtsate eelpool mainitud aspektidega parandad ka enda und ja langetad stressitaset. Soovitan Sul kindlasti suhelda sõprade, kolleegide ja perega internet teel ning miks mitte teha ka koos nendega internet teel üks tervislik eine koos!


 

Sulge

MyFitness uudiskiri

Liitu MyFitnessi uudiskirjaga ja oled alati kursis meie uuemate treeningute, klubi uudiste ja koostööpartnerite heade pakkumistega!

 

Tutvu meie privaatsusteatega.

Sulge

Unustasid salasõna?

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?