MyFitness

Tervislik kehakaal – toitumine ja treening koduses kevades piirangute ajal!

Personaaltreener ja toitumisnõustaja Monika Kahro

Kogu maailmas on hetkel valitsemas suur muutuste aeg- muutused meie ümber, meie sees ning kindlasti ka kogu ühiskonnas. See on periood, mis tänaseks on kestnud juba aastakese ning elades iga päev kodus lootuses, et saaksime naasta oma igapäevaellu ning tagasi sinna, mida suure tõenäosusega me enam kunagi tagasi ei saa “meie tavaline & normaalne ühiskond

Seega on meil kõigi aeg õppida, areneda, muutuda ja hoopis leida sellest raskusest üles meie endi õppetunnid, tänada neid selle eest ja minna kaasa muutustega – muuta ennast parimaks versiooniks iseendast!

Kasuta aega targasti

Meie viimane aastake on põhimõtteliselt olnud üritustevaba, suuremal või väiksemal määral isolatsioonis, iseendaga viibides, kohtumisi vältides ning liikumist suurel määral ka piirates raske kindlasti kõigile. Kui peres on veel (palju) lapsi tuleb hoida ka enda vaimset tervist koos pisikeste üleliigse energiaga vaos, mis ei ole kerge, aga nagu enne sai öeldud, iga raskus on alati õppetund. Mina usun, et raskuseid saavad vaid need, kes nendega hakkama saavad J. Seega parim aeg eneseteostuseks on just praegu, tee PÄRISELT ära kõik mis sul on kodus tegemata. Kõik oma viimsed lubadused, mis on jäänud aja nappuse taha kinni, on sul olnud olnud aasta aja jooksul võimalik ära teha. Ära karista end vaimselt selle eest, et Sa neid aasta aja jooksul tehtud ei saanud- alusta hoopis TÄNA!!  Tee nimekiri kõigest, mis on SINU unistused, soovid ning kõige metsikumad eesmärgid. PS! pane alati kirja need esimesed, mitte need, mis tulevad peale pikka mõtisklemist ning kõhklemist.  Peale eesmärkide kirja panekut mine viibi nendest eemal, kas iseenda või perekonnaga koos mängides, vaata kas tuleb veel ideid – kirjuta ka üles need. Luues endale nüüd unistuste rada, värvi roheliseks kõik mida praegu teha saab ja pane endale märkmikusse need kuupäevaselt kirja. Siis aga lihtsalt teosta need ära, sul on päevas vähemalt 12 tundi, millest tuleb suurem osa teha tööd ja kui vaja olla lastega, leiad iga päev tunni või kaks iseendaga soovide täiimiseks – SA TEAD SEDA, VÕTA SEE AEG ISEENDALE! Loe, jaluta, tee harjutusi, õpi toitumist või korista kappe – mis iganes see unistus oli, lihtsalt liigu selle poole täna, mitte homme.

Tervislik toitumine stressirohkel ajal?

Suur stress on Sinu enda sees, stress on üldine segadus ning me kõik tunneme seda erinevalt. Isegi treening on stress, kella keeramine on stress ja praegune maailm võib olla ka stress. Miks kasutasin sõna võib-olla… stress tekib siis, kui sina ei ole valmis veel vastu võtma ja nii öelda tuules lendlema.  `Nothing has a meaning unless you give it` – on üks fantastiline väljend, mis eestikeelses tõlkes tähendab: ´Miski ei oma tähtust enne , kui sina selle annad´. Sinul on valik, kuidas reageerida stressile, parim viis on adapteeruda ning leida selles võimalusi arenguks.

Tervislik toitumine on just stressiga toimetuleku parimaks relvaks.  Rämpstoidu või vitamiinidest pakatava, makrotoitaineterikka toidu tarbimine võtab reaalselt sama kaua aega ning tihti selle tegemine isegi vähem, tuleb vaid teada kuidas. Selle õppimiseks meil on aega, iga päev üks tund ja piisab vaid paarist päevast, kui sinu jaoks on põhitõed selged. Kindlasti lihtsusta need tervisliku toitumise põhitõed, mis aitavad hoida ka saledat ning energiast pakatavat joont.

Tervislik, soodne ja maitsev toit – reaalsus või tegelikkus?

Lükkan kohe tagasi ühe müüdi, kus tervislik toit peab olema 100% ÖKO ja üks banaan maksma 1.5 eurot tükk – see on ikka inimese enda valik, kust ja millist kasvatusmeetodit ta järgib, ning millised on uskumused. Olles ise personaaltreener ja toitumisnõustaja, luues erinevaid programme just internet vahendusel praegu, on paljud avanud minu silmad veelgi. Tervislik ja taakaalustatud toit saab olla väga soodne. Mina ise kulutan keskmiselt 30 – 60 eurot nädalas enda toidu peale (kus sees on ka üks kord elu nautimist, täiel rinnal) aga mulle teavitasid mitmes kliendid, et lausa see on priiskamine.  Tervislik, plaanipõhine, kaalu langetav ning tasakaalustatud toit tervele perele, kus on viis liiget kulub keskmiselt 300 eurot kuus. Ja see kõik kokku. – Seega kas tekib tunne, et loobid palju raha tuulde, millega saaksid ennast arendada või `normaalsel ajal` reisi jaoks kõrvale panna? –  Selliseid kirju olen viimasel ajal väga palju saanud, sest ette planeeritud toit, korra nädalas poe külastamine ning mitte koju tellimine on parim viis, kuidas ise õppida looma suurepäraseid toite, tuua koju maitsed ning hoida terve oma pere tervislik, tugev ning energiast pakatav. See kõik on vaid SINU valikute küsimus!

Olen sinu jaoks kindlasti olemas, kui soovid seda lähemalt õppida või vajad abi tervisliku, tasakaalustatud toitumise, treeningute ning kaalulangetusega inetrneti vahendusel. Hoides rahakottti vöökoha arvelt pungil.

Mis on tervislik toit?

Tervislik toit on kindlasti inimorganismi vajadustepõhine toitumine, lähtudes põhitõdedest ning lihtsusest. Lähtudes värvidest, enesetundest, toitude tasakaalust ning kindlasti jättes välja kõik müüdid. Teha seda õnnest ja kindlasti mitte enesehävituslikult. Väärtustades ennast ja oma keha.

Minu soovitused sulle tervislikuks kaalulangetuseks

  1. Tarbi täisteravilja tavalise teravilja asemel ning see võiks olla keskmiselt pool Sinu päeva toidust. (sisaldab kiudainet, hoides kõhu täis ja veresuhkru tasakaalus).
  2. Värsked marjad, juurviljad ja salat olgu iga päev ning iga toidukord laual, vali vaid need mis sulle maitsevad ja söö neid ilma kastmeteta nii palju kui soovid.
  3. Tarbi piiavalt vett ja ilma naljata. Vee joomisel on väga palju erinevaid eluks vajalikke, puhastavaid ning kindlasti ka kaalu alandavaid funktsioone, seega võta see endale lausa eesmärgiks: juua keskmiselt 2.5l vett päevas. (suure kehalise koormuse või kuuma ilma juures lisa verand teelusikat himaalaja soola 1l vee kohta, tagades mineraalide tasakaalu kehas).
  4. Korra nädalas luba enda vaimul nautida ka maiustusi, võta päev täiesti piirangutet vabaks, puhka ja naudi elu.
  5. Minimaliseeri alkohol. Kui oled iga õhtune õllenautija või klaasi veini libistaja, siis kindlasti ei tasu endale koha kõike keelama hakata, teate ise mis siis juhtub. Pigem leida tasakaal ning vaikselt vähendama hakkama. Korra nädalas endale klaasi või kahte lubada on väga okei. Asenda aga õhtused joomised näiteks tee või mulliveega.
  6. Telli koju valmistoitu vaid korra nädalas, kui üldse! – nii tundub see eriline, hoiad rahakoti täis ning kodus süüa tehes ka vöökoha saleda.
  7. Külasta toidupoodi või telli koju toiduaineid vaid korra nädalas. Valmista ette nimekiri, mida vajad ning tee plaan ette. Esialgu söö värsked toidud ära ning väldi nende riknemist, seejärel naudi külmutatud juurvilju, Marju ning vajadusel ka lihatooteid.
  8. Unusta keemia!! Toit olgu päris, puhas ja kui pakendit loed, saa ikka aru, mis seal sees on. Väldi lisatud suhkruasendajaid ning muid keemilisi ühendeid, mis sind helendama või punduma panevad.
  9. Suhkur asendajate asemel. Maiustusi ära lihtsalt osta aga kui tekivad magusaisud, siis tee putru meega, söö müslit, chia pudingut müsliga või valmista kaerahelbe küpsiseid. (magusaisu on tegelikult esimene mark, et sa ei ole kas piisavalt puhanud või söönud liiga vähe täisteravilja – tee omad järeldused sellest)
  10. Zero joogid – hoia eemale. Joo vett, piparmünditeed või naudi smuutisid. Need keemiat täis joogid võivad viia uute suhkruisudeni, talletada kehasse vett või lausa tekitada tselluliiti.
  11. Iga toidukord sisaldagu kvaliteetset valku. Ei tasu sellega aga üle pingutada. Keskmiselt iga toit võik sisaldada veerand puhast kvaliteetset valku: filee liha või kala, muna või munavalge, kodujuust, jogurt, läätsed, mereannid, kana, kalkun ja paljud teised tooted milles on kõrge valgusisaldus ning väike rasvanäit (va kala).
  12. SÖÖ!!! Näljutamine ning enesehävitus ei vii sihile ja sa sisimas tead seda. Söö iga kolme tunni tagant tasakaalustatud täisväärtuslikku toitu, kus on täiteravili, salat/juurvili või marjad ning valguallikas. Nii annad oma kehale piisavalt vitamiine ning mineraalaineid ning hoiad ennast terve, saleda ja seksikana.
  13. ENESEARMASTUS- NING HINDAMINE!! Selleks ei tohiks olla ühtegi vabandust, miks ei saa. Küll aga lapsepõlv või mõni muu raske eluseik on selle teinud maatasa, siis Sul on aeg see käsile võtta. Loo endale väärtus lihtsalt seda endale sisestades ja otsi endas positiivsust vigade asemel.
  14. AEG ISEENDALE! Leia aega iseenda jaoks, tee seda mida armastad ning loo vaikus ja tasakaal. See on hädavajalik stressi leevendaja, aitab kaasa ka sinu õnnele ning tervislikule kehakaalule.
  15. JÕUTREENING! Treeni kolm korda nädalas ka kodus, metsas, enda hoovis või kui jõusaalid avatakse siis seal. Rohkem ei ole vaja esialgu, kui soovid olla tervislik, trimmis või hoida vormi. Jõutreening on ka parim viis rasvapõletuseks, need lihased ju põletavad hiljem seda sinu eest.
  16. OLE AKTIIVNE! Tee keskmiselt iga päev 10 000 sammu, kas kodu koristades, metsas jalutades või lastega kehalise tunned kaasa tehes, nii oled koguaeg põletuses ja ei pea tundide viisi kardiot eraldi tegema ning saad elada oma elu.

Kas kodus on võimalik saavutada tulemusi, mida tavaliselt käiakse jahtimas jõusaalis?

Jah, absoluutselt. Kodustes tingimustes on minul internet vahendustel programme tehtavatel tüdrukutel ette näidata fantastilisi tulemusi. Tuleb vaid luua programm, seda järgida ning õppida tunnetama oma lihaseid ning nö nendega koos mõtlema. Koduste tingimustes peaks olema olemas kummilindid, mõned kodused raskused (näiteks seljakott raamatutega, veepang või pudelid täis liiva), luues endale ka vabad raskused. Samuti saab endale teha TRX treeningvahendi lausa voodilinadest. Seega tuleb olla väga leidlik, aga kodus saab tõepoolest saavutada fantastilisi tulemusi.

Treeni neli nädalat kuni kuu nädalast sarnase süsteemi järgi, esialgu piisab kolmest korrast nädalas ning kui tunned kergust, tee aeglasemalt, lisa korduseid (kui lubatud), pinguta rohkem,  lisa raskuseid või hoia kõige raskemas osas näiteks 30 sekundit. Nii saa luua lihastele vastupanu, luues arengu ja suurepärase vormi ka kodust lahkumata.

KOKKUVÕTE

Kokkuvõtteks armsad on kodus isegi paremad võimalused, meil puuduvad hetkel ahvatlused ning me kõik leiame iga päev vähemalt tunnikese (kasvõi tööle sõitmise ajast) et tegeleda iseendaga, õppida toitumist, teha harjutusi, lugeda või lihtsalt uitada metsas. Ärge unustage, et vaid sina saad omaenda maailma muuta, oma unistused täide viia ning tähenduse anda olukordadele, millele reageerida ja mitte.


Monika Kahro

Monika on lõpetanud Australian College of Sport and Fitness´s jõusaalitreeneri ja personaaltreeneri eriala ja tema suurem osa kogemusest tuleb ka just Perthi linnast Austraaliast, kus treenimine toimus nii eesti kui Inglise keeles.Tehes nii ringtreeninguid, trx treeninguid, funktsionaalseid personaaltrenne ja intervallimeetodil rasvapõletuse ja keha vormimis treeninguid nii sise kui välistingimustes. Monika omab veel toitumisspetsialisti sertifikaati. Temalt saab nii toitumisalast kui ka trennialast ametlikku nõu ning pikemaajalisi treeningu ja toitumiskavasid vastavalt vajadustele. Personaaltreeningute andmine meeldib Monikale just sellepärast, et näha klientide vaimse ja füüsilise vormi paranemist. Monika usub ,et tugev ja terve keha jõuab ka tööalaselt suurepäraseid tulemusi saavutada ja takistused teelt pühkida. Treening peab olema individuaalne, vastavalt isiklikele eesmärkidele ning kindlasti ei tohi olla see igav – töö ja lõbu koos!

  • Personaaltreening 1x – 60.00€
  • Personaaltreening 7x – 333.00€
  • Trenni-ja toitumisnõustamine  – 65.00€

Võta ühendust

Sulge

MyFitness uudiskiri

Liitu MyFitnessi uudiskirjaga ja oled alati kursis meie uuemate treeningute, klubi uudiste ja koostööpartnerite heade pakkumistega!

 

Tutvu meie privaatsusteatega.

Sulge

Unustasid salasõna?

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?