MyFitness

Kuidas muuta oma eesmärgid reaalsuseks?

Kirjutas: Personaaltreener Kristiina Lauri

Eesmärk on miski, mis paneb meid tegutsema ning annab tegutsemiseks motivatsiooni. Selleks, et motivatsioon aga ei kaoks, peab eesmärk olema reaalne, peaaegu käega katsutav, kuid sellegipoolest pingutust nõudev. Kui ka Sina tunned, et oled juba pikalt trennis käinud, higistanud ja pingutanud, ent kõike seda asjatult, siis jätka lugemist…

Eesmärkide seadmiseks on loodud tehnika, mis kannab nimetust SMART mudel. SMART on akronüüm, kus iga täht kannab edasi konkreetset sõna, millele tuleks tähelepanu pöörata.

Mõtle nüüd oma viimasele eesmärgile, olgu selleks näiteks rasva% alandamine või liigse 10kg kaotamine, siis igal juhul peab sõnastama soovitu sedasi, et eesmärk oleks võimalikult selge ning kättesaadav. Tähelepanu tuleb pöörata järgmistele aspektidele:

  • S (specific)konkreetne – mida Sa tahad?
  • M (measurable)mõõdetav – kas Sa saad aru, kui oled tulemuseni jõudnud?
  • A (achievable)saavutatav – kas eesmärk on reaalne?
  • R (relevant)asjakohane – kas eesmärk on Sinule oluline?
  • T (time-bound) ajastatud – mis ajaks peab olema eesmärk täidetud?

Sageli tulevad inimesed nõustamisele sooviga kaotada üsnagi suur osa kehakaalust väga kiirelt. Kuna soovid on aga ebareaalsed, siis ka motivatsioon kipub kaduma. “Ma kevadel ei saanud hakkama, mis siis nüüd on teisiti,” kipume endilt küsima. Kui Sa aga satud esimest korda üle pika aja treeningsaali, siis mul on Sulle hea soovitus – misiganes eesmärgist lahuta pool maha. Need lisakilod ei kogune me kehale ühe või kahe kuuga, mistõttu ei kipu need ka nii kiirelt kaduma.

Kehakaalu näide on siinkohal kõige lihtsamini seletatav, mistõttu toomegi näiteks “tahan kaotada jõuludeks 5kg.”

  •  Konkreetne – soov kaotada kehakaalu.
  • Mõõdetav – miinus 5kg. Kaalu pealt saad mõõta enda tulemust.
  • Saavutatav – kas on reaalselt vajadust ning ülekaalu?
  • Asjakohane – miks SINA soovid seda? Nt “tahan tunda end paremini, liikuda kergema sammuga ning olla igapäevatoimetustes võimekam.
  • Ajastatud – 24.detsembri hommikul olen 5kg kergem.

Pealtnäha nii lihtne ongi, nüüd tuleb vaid tegutsema hakata. Misiganes eesmärgi püstitamisel järgmine kord mõtle läbi need 5 punkti. Kõige olulisem punkt on aga “R”, relevant ehk asjakohane. Mõtle, miks see eesmärk on just SINULE oluline? Järgmiseks pane paika tähtaeg ning mitmed vahepunktid, näiteks “nädala eesmärgiks on kaalukaotus 0,5kg”.

Lõpetuseks, leia enda ümber inimesed, kes on Sinule sel teekonnal toeks. Kui alles alustad või oled tõesti juba mitu aastat asjatult higistanud, siis võta ühendust personaaltreeneriga, kes Sinu senise teekonna kaardistab ja aitab treeningplaani koostada ning ellu viia. Pealegi, jõuludeni on tervenisti 2,5 kuud jäänud, sellega jõuab veel palju ära teha. Tee omale sel aastal varane jõulukingitus ning sea seekord end ja oma tervis prioriteediks!

Trennis näeme!


Kristiina Lauri

Kristiina alustas treeningutega juba 6-aastaselt, mil seadis sammud tantsutrenni ning kergejõustikusse. Esimesest sammust on saanud harjumus, hobi ning seejärel ka töö. Juba üle 5 aasta on ta tegelenud inimeste treenimisega, juhendades nii rühma- kui ka jooksutreninguid. Ta on läbinud Fitness Academy of Finland personaaltreenerite koolituse, osalenud mitmetel täiendkoolitustel ning omab joogast ja pilatesest insipireeritud treeningu BodyBalance eliittreeneri taset. Personaaltreeningute juures peab Kristiina oluliseks individuaalset lähenemist ja korrektset tehnikat, sest vaid nii näeb tulemusi ja jõuab püstitatud eesmärkideni!

  • Personaaltreening 1x – 40.00€
  • Personaaltreening 7x – 266.00€
  • Kehaanalüüs – 15.00€
  • Trenni-ja toitumisnõustamine – 40.00€

Võta ühendust

Sulge

MyFitness uudiskiri

Liitu MyFitnessi uudiskirjaga ja oled alati kursis meie uuemate treeningute, klubi uudiste ja koostööpartnerite heade pakkumistega!

 

Tutvu meie privaatsusteatega.

Sulge

Unustasid salasõna?

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?