MyFitness

Kas puhkamine või lihtsamate variantide valimine tähendab seda, et olen läbikukkuja?

Personaaltreener Anne Hanni

Treenerina näen palju seda, et iga hinna eest soovitakse trennis anda endast sama palju kui eelmises trennis. Kuidas ma saan võtta kergema raskuse kui eelmine kord tegin raskema raskusega? Ma olen olnud treenijana üks nendest, kelle jaoks tubli olemine võrdub sellega, et iga korraga saan võtta raskema raskuse või vähemalt teha sama raskusega nagu eelmine kord. Kergem raskus oleks võrdunud minu jaoks sellega, et ma pole tubli ja see oleks olnud ka motivatsioonilanguse põhjuseks. Miks minna trenni, kui ei saa iga päevaga tugevamaks?

Keha ja meele treeningud on õpetanud mulle seda, et oluline pole see, et jõuaksid iga korraga järjest rohkem. Vaid oluline on jõuda lähemale iseenda kuulamiseni. Märkamiseni, et edu ei peitu suuremas raskuses, vaid hoopis selles, et teed endale head. Ma usun, et nõustud, kui ütlen, et meie eesmärk treenides on saada paremaks, aga eelkõige paremaks selles, et tunneksime end füüsilises kehas hästi. Kas tunned end hästi, kui peale igat trenni kõik kohad valutavad? On ebamugav kõndida? Keha on nii väsinud, et ei jõua lastega mängida?

Enda keha kuulamise jaoks pole vaja ilmtingimata minna BodyBalance’isse, joogasse või mõnda keha ja meele treeningusse. Saad seda väga edukalt paraktiseerida ka jõusaalis või ükskõik millises rühmatrennis. Võib-olla leiad, et rühmatreeningus on see raske, sest treener kogu aeg julgustab tegema rohkem ja pingutama lõpuni välja. Jah, see on väljakutse – usaldada ennast. Ainult Sina ise tead, kas Sa vajad sellel hetkel treeneri julgustust või vastupidi vajad lihtsamaid variante ja võib-olla puhkust natuke rohkem. Usalda ennast ja oma keha – kõik vastused on Sinu sees.

Personaaltreener Anne Hanni

Kuidas jõuda oma keha kuulamiseni? Võta aega, et märgata signaale, mida keha Sulle annab ja usalda signaale. Mäletad seda hetke, kus tundsid, et et pead trenni minema, kuigi olid väga väsinud tööpäevast? Või seda hetke, kus jalad olid valusad veel eelmisest trennist, aga tundsid, et pead trenni minema? Või seda hetke, kus pärast puhkust soovisid alustada täpselt sealt, kust pooleli jäid?

Iga signaal, mida keha annab, on väärt märkamist. Nii õpid tundma ennast – kas keha on päriselt väsinud või on laiskus, see mis takistab? Ma ei saa öelda Sulle, et üks või teine asi tähendab ilmtingimata seda, et vajad puhkust või peaksid trenni vahele jätma või valima lihtsamad variandid. Me treeneritena ei näe kunagi Su sisse, ei tunne seda, mida Sina, ei kogenud päeva jooksul seda, mida Sina. Ainult Sina ise saad öelda seda, mis tundub hetkel Su keha jaoks õige ja mis mitte.

Kuigi Sa ise oled ainus, kes saab otsused langetada, siis on väga hea, kui Sul on alguses toetav inimene personaaltreeneri näol või miks mitte alustad keha ja meele treeningu külastamisest. See, et Sa käid keha ja meele treeningus ei võrdu sellega et oskad end kuulata. Oskus tuleb teadlikkusest ja sellest, et oled kannatlik. Annad endale aega, et järjest rohkem märgata signaale. Võtad seda teekonnana, kus oluline pole jõudmine sihtpunkti, vaid oluline on olla teel. Vahel võib see tähendada ka seda, et astud sammu tagasi, selleks, et saaksid astuda sammu edasi.

Seoses keha kuulamisega oli mul liikmega üks vestlus, mis võib-olla on abiks ka Sulle. Liige tuli murelikult mu juurde ja ütles, et ta ei paku treeneritele üldse silmailu, sest ta ei oska kõiki asendeid ja ei jõua asenditesse nii kiiresti kui kaastreenijad. Ja tundis siirast muret, et ta ei sobitu trenni tegema. Mu suurim rõõm on see, kui näen, kuidas liige õpib järjest enam kuulama iseennast – näen vahepeal pingutust, teinekord võib-olla seda, et ta julges mu tunni vahele jätta ja kolmas kord seda, et ta valib lihtsamad variandid, aga korrektse tehnika või seda et ta ei anna alla, sest kõik ei tule esimese korraga välja. See on minu silmailu treenerina. Ükski asend või raskus pole eesmärk omaette.

Minu soovitused Sulle, kui Sa oled teel iseenda kuulamiseni.

  1. Leia inimene või treening, mis soodustab Sul rohkem tähelepanu pöörata oma keha tunnetamisele ja kuulamisele.
  2. Oled trennis ja Sulle tundub, et peaksid jõudma rohkem. Mõtle, kas Sa soovid rohkem sellepärast, et Sinus on veel see lisaenergia või sellepärast, et Su ego soovib tunda end hästi.
  3. Kuula alati oma keha, mitte ego, kes tahab harjutust sooritada raskema raskusega või suruda ennast raskemasse asendisse.
  4. See, et Sa täna ei julgenud valida lihtsamaid variante, kuigi keha neid nõudis, ei tähenda seda, et Sa oled läbikukkuja. Jätka proovimist ja ole enda vastu hea! Anna endale aega!
  5. Tea, et oluline on teekond ja siht silmade ees. Kukkumine on inimlik. Oluline on see, et Sa jätkad alati proovimist!

 

Sulge

MyFitness uudiskiri

Liitu MyFitnessi uudiskirjaga ja oled alati kursis meie uuemate treeningute, klubi uudiste ja koostööpartnerite heade pakkumistega!

 

Tutvu meie privaatsusteatega.

Sulge

Unustasid salasõna?

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?