MyFitness

Soojendus_1

Tere, mina olen Indrek. Olen 36 aastane, abielus ja 4 lapse isa. Olen Viimsi ettevõtja ja elan Pringi külas juba 12 aastat.

Pea 20 aastat tagasi hakkasin tegelema rahvatantsuga auväärt Maido Saare loodud tantsuansamblis “Lee” ning suutsin hoida end päris pikka aega kenasti 75 kg juures. Oli kerge tantsida, liikuda ja hingata. Siis aga tuli elu peale. Perre hakkas lisanduma võsukesi ning võimalusi abikaasaga koos samal ajal regulaarselt trennis käia osutus ilmvõimatuks. Tulemuseks sai kehakaalu tõus ja sel aastal tabasingi enda jaoks tolle kurja maagilise 90kg märgi juures. Kui nüüd sügisel toodi koduhoovi sisuliselt kätte ja avati Viimsi Keskus ning seal sees MyFitnessi spordiklubi, sain aru, et nüüd aitab. Ma pean enda tervise tagasi joonele tõmbama. Olen viimase aasta jooksul tegelikult juba 2 korda proovinud iseseisvalt seda teemat ette võtta ja ebaõnnestunud, pahasti läbikukkunud. Nüüd hakkasin käima siin Viimsi MyFitnessi spordiklubis, et seda olukorda muuta. Kuna ma ise hakkama ei saanud, on mul nüüdsest kaasas personaaltreener ja toidunõustaja, kellega tiimis kolmekesti seda kolli murdma hakkamegi.

Minu tänane olukord näitab 180cm ja 90kg ehk siis ülekaaluline. Eesmärk on 2016 aprilli lõpuks jõuda tagasi vähemalt 75kg peale.

Nüüd on paslik aeg tutvustada teile minu tiimi. Palusin neil paari sõnaga vastata mõnele küsimusele:

Minu personaaltreener härra Kaspar Lannes.

Toidunõustaja proua Galina Holmar.

Siin ma olen ja põen oma kaalu ja selle kaotamise pärast. Võibolla oskad midagi julgustavat öelda?
Kaspar: Muretsemine on üpris ebameeldiv ja tänamatu tegevus ehk esimese asjana võiksime selle muretsemise ära kaotada. Kaalu langetamise vaatepunktist tuleks üle vaadata kas söödud toidu kvaliteet on piisav, et see õigustaks selle tarbimist.
Mida pead Sina treenimise puhul kõige tähtsamateks faktoriteks, et kiiresti eesmärgini jõuda?
Kaspar: Reaalset eesmärgi püstitust kuna eesmärgi või selle osade täitmine on alati lisamotivatsiooniks. Samuti ei tohi sellesse kinni jääda, et võimalikult kiiresti eesmärk täita. Eesmärk tuleks täita eelkõige kvaliteetselt. Saan oma teadmisi treenitavale anda edasi läbi enda vaadete. Iga personaaltreener on täiesti erinev ning nauditavaks teeb selle asjaolu,et ma saan olla mina ise. Kõigest soov treeningõpetusega tegeleda ei rahulda mind ainult rühmatreeneri tasemel. Tunnen, et saan pidevalt täienevate teadmistega järjest rohkematele inimestele abiks olla.

Galina: Liikumine ja toitumine käivad muidugi käsikäes. Aeroobikaga olen tegelenud alates 15 eluaastast ja alates 2006 treeneri rollis.
Toitumisnõustamine on ääretult põnev ala, kuna lähenemisi on palju ning uusi uuringuid tehakse iga päev. MyFitness on dünaamiliselt arenev spordiklubide kett: tuleb juurde klubisid ja ka uusi treeningstiile. Nagu Fitbox, NTC, Bax, Superfunctional jne. Soovitan külastada erinevaid tunde, nii areneb keha mitmekülgselt ja ei teki rutiini. Ja olgem ausad, üks trenn nädalas on parem kui mitte midagi, aga kui soovid kaalust alla võtta, siis sellest ei piisa.

Armastad praekartulit nagu mina? lisa juurde lehtkapsas või rohelised oad ja küüslauk ja prae koos kartuliga. Praadimine ei ole kindlasti kõige parem toidualmistamise viis. Lepime kokku, et sa ei söö end sellest lõhki ja sa ei söö seda iga päev. Kui see tõesti kord nädalas või kahe nädala kohta käiks, oleks väga okei. Ma ei salga, et armastan neid patuseid roogi aga olen valmis pingutama selle ohjeldamisel. Kindlasti tasub rohkem rõhku pöörata köögiviljadele, mida saab kenasti maitsvaks roaks muuta. Detailsemalt toidu teemal juba blogilehel ning järgmistes Viimsi Teataja numbrites.

Alustan alati soojendusega, milleks on esimesed 10 min lindil kiirkõndi, et pulss viia 130-140 peale.

NB! Kõikide harjutuste ja tegevuste juures tuleb mõelda hingamisele.

 

Kükk – on keha liikumine vertikaalselt ning toetudes peamiselt kannale. Kükki tehes hoia selg sirge ja vaata, et põlved ei läheks varvaste joonest sissepoole. Hoia keha tahapoole. Selle harjutuse juures on abiks hoida hantlit rinnal.

 

Selja neutraalasend – äärmiselt oluline, et mitte endale treeningu käigus liiga teha. Neutraalasend tähendab seda, et selja erinevad osad peavad võtma sirgjoone. Seda saab harjutada selili maas, harjutuspingi seljatoel või jõutõste kangiga, mida harjutust tehes seljal hoida.

 

Hantlid – arvasin neid kuni praeguseni suht igavad rauakolakad olevat aga selgus, et tegemist on väga efektiivsete töövahenditega. Valida tuleb õige raskus ning huvitav harjutus.


Köietõmme
–Viimsi saalis on Queenax süsteemil vastupanu köis, mis on tõsine vahend intensiivseks pulsi kasvatajaks. Võib paista lihtne aga väga efektiivne just südametöö kiireks üles-alla harjutustel kasutamiseks.

 

Tähtis on see, et kõik harjutused oleksid selge eesmärgiga, sobiva raskusega ning õige koguse kordustega. Mina teen kas 10 või 12 kordust ja igat harjutust 4 seeriat. Vaheldus ei lase igav hakata.

Pärast esimest trenni oli liikumisega harjumatu keha täitsa läbi. Trepist käies aitas käsipuu. Päris nalja tegi. Edasi tekkis juba harjumus ja kõik on taas hästi. Põnev on uusi asju õppida ning iga trenni lõppedes on enesetunne palju parem.

Pärast korralikku trenni tasub minna lõõgastusalasse, mis asub riietusruumide taga. Aurusaun, soome saun, mullivann ja massaažibassein on väga mõnusad, et ennast trenni eest tänada.

 

Mina lähen homme jälle trenni. Loodan, et mu väjakutse inspireerib ja julgustab ka teisi minuga sarnases olukorras olevaid inimesi oma tervisele mõtlema ning tegutsema.

Trennis näeme!

Sulge

MyFitness uudiskiri

Liitu MyFitnessi uudiskirjaga ja oled alati kursis meie uuemate treeningute, klubi uudiste ja koostööpartnerite heade pakkumistega!

Sulge

Unustasid salasõna?